IBF Falun Ungdom & Barn PRC

Anders Clarström
Mattias Helgesson
Simon Axenstedt
IBF Falun Ungdom & Barn var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd C (2009).

Förutom IBF Falun Ungdom & Barn spelade också 9 andra lag i Pojkar Röd C (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav IBF Falun Ungdom & Barn började i Grupp B tillsammans med FBC Kalmarsund Ungdom, Åkersberga IBF Ungdom P09, Linköping IBK Ungdom P09:90 2 och Rimforsa IF Rimforsa P09.

IBF Falun Ungdom & Barn tog sig vidare till Slutspel B efter att ha hamnat på 5:e plats i Grupp B. Därefter tog de sig till 1/4 Final, men förlorade den mot Linköping IBK Ungdom P09/10 Hagby Södra med 0-3. I finalen slog ÖSK Ungdom Åkersberga IBF Ungdom P09 och vann därmed hela Slutspel B i Pojkar Röd C (2009).

IBF Falun Ungdom & Barn kommer från  FALUN som ligger ungefär 170 km från , där Föreningspizzan Cup spelas.

Hälsningar till IBF Falun Ungdom & Barn