Åkersberga IBF Ungdom PRC P09

Fredric Stridsberg
Joakim Ahlin
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel B
Åkersberga IBF Ungdom var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd C (2009).

Förutom Åkersberga IBF Ungdom spelade också 9 andra lag i Pojkar Röd C (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Åkersberga IBF Ungdom P09 började i Grupp B tillsammans med FBC Kalmarsund Ungdom, Linköping IBK Ungdom P09:90 2, Rimforsa IF Rimforsa P09 och IBF Falun Ungdom & Barn.

Åkersberga IBF Ungdom P09 tog sig vidare till Slutspel B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp B. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot ÖSK Ungdom med 1-7. Åkersberga IBF Ungdom P09 kom alltså tvåa i PRC Slutspel B under Föreningspizzan Cup 2023.

Åkersberga IBF Ungdom kommer från Åkersberga som ligger ungefär 75 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Åkersberga kommer också fem andra klubbar (Väsby AIK, Nacka Innebandyklubb, Vallentuna Ungdom IBK, FBI Tullinge Ungdomsklubb och Huddinge IBS) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2023.

6 matcher spelade

Hälsningar till Åkersberga IBF Ungdom