Värnamo IK PRD

Sekundär tröjfärg: Svart
Ledare: Johan Lingeskog
Andreas Holmström
Värnamo IK var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd D (2010).

Förutom Värnamo IK spelade också 15 andra lag i Pojkar Röd D (2010). De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Värnamo IK började i Grupp D tillsammans med Vidingsjö Moif, IBK Åtvidaberg och Väsby AIK Blå.

Värnamo IK tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp D. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Jemtland Innebandy U P-10 med 2-4. I finalen slog Huddinge IBS 2 Jemtland Innebandy U P-10 och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd D (2010).

Värnamo kommer från Värnamo som ligger ungefär 420 km från , där Föreningspizzan Cup spelas.

Hälsningar till Värnamo IK