Jemtland Innebandy U PRD P-10

Patrik Hagerlind
Martin Stålberg
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel A
Jemtland Innebandy U var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd D (2010).

Förutom Jemtland Innebandy U spelade också 15 andra lag i Pojkar Röd D (2010). De var uppdelade i 4 olika grupper, varav Jemtland Innebandy U P-10 började i Grupp C tillsammans med Linköping IBK Ungdom P10-11, Jönköpings IK 2 och Väsby AIK Grön.

Jemtland Innebandy U P-10 tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp C. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot Huddinge IBS 2 med 2-7. Jemtland Innebandy U P-10 kom alltså tvåa i PRD Slutspel A under Föreningspizzan Cup 2023.

Jemtland Innebandy U kommer från Östersund som ligger ungefär 400 km från , där Föreningspizzan Cup spelas.

Hälsningar till Jemtland Innebandy U