FBI Tullinge Ungdomsklubb PRC

Jeremia Köhlin
Tobias Löf
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel A
2:a flest gjorda mål per match bland lagen i PRC (4.6 st)
3:e flest gjorda mål bland alla lag (28 st)
FBI Tullinge Ungdomsklubb var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd C (2009).

Förutom FBI Tullinge Ungdomsklubb spelade också 9 andra lag i Pojkar Röd C (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav FBI Tullinge Ungdomsklubb började i Grupp A tillsammans med ÖSK Ungdom, Linköping IBK Ungdom P09/10 Hagby Södra, Linköping IBK Ungdom P09:90 1 och Fagerhult Habo IB.

FBI Tullinge Ungdomsklubb tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot FBC Kalmarsund Ungdom med 0-5. FBI Tullinge Ungdomsklubb kom alltså tvåa i PRC Slutspel A under Föreningspizzan Cup 2023.

FBI Tullinge kommer från Tullinge som ligger ungefär 110 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Tullinge kommer också sex andra klubbar (Telge Skridsko & IBK, Väsby AIK, Åkersberga IBF Ungdom, Nacka Innebandyklubb, Vallentuna Ungdom IBK och Huddinge IBS) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2023.

Hälsningar till FBI Tullinge Ungdomsklubb