Åkersberga IBF Ungdom PRC P09

Fredric Stridsberg
Joakim Ahlin
Sølvmedalje for andreplassen i Slutspel B
Åkersberga IBF Ungdom var en av 28 klubber fra Sverige som hadde lag som spilte under Föreningspizzan Cup 2023. De deltok med et lag i Pojkar Röd C (2009).

Foruten Åkersberga IBF Ungdom spilte också 9 andre lag i Pojkar Röd C (2009). De var delt opp i 2 ulike grupper, hvorav Åkersberga IBF Ungdom P09 begynte i Pulje B sammen med FBC Kalmarsund Ungdom, Linköping IBK Ungdom P09:90 2, Rimforsa IF Rimforsa P09 og IBF Falun Ungdom & Barn.

Åkersberga IBF Ungdom P09 tok seg videre til Slutspel B etter å ha havnet på 3:e plass i Pulje B. Vel i sluttspillet tok de seg hele veien til finalen, men tapte den mot ÖSK Ungdom med 1-7. Åkersberga IBF Ungdom P09 kom alltså på andre plass i PRC Slutspel B under Föreningspizzan Cup 2023.

Åkersberga IBF Ungdom kommer fra Åkersberga som ligger omtrent 75 km fra , der Föreningspizzan Cup spilles. Fra område omkring Åkersberga kommer også fem andre klubber (Väsby AIK, Nacka Innebandyklubb, Vallentuna Ungdom IBK, FBI Tullinge Ungdomsklubb og Huddinge IBS) som kommer til å delta i Föreningspizzan Cup 2023.

6 kamper spilt

Hilsener til Åkersberga IBF Ungdom