Telge Skridsko & IBK PRB

Johan Myrberg
Emelie Qvarnström
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel B
Telge Skridsko & IBK var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd B (2008).

Förutom Telge Skridsko & IBK spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd B (2008). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Telge Skridsko & IBK började i Grupp B tillsammans med Nacka Innebandyklubb 2, ÖSK Ungdom och Skoghalls ibk 2.

Telge Skridsko & IBK tog sig vidare till Slutspel B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp B. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot Skoghalls ibk 2 med 0-2. Telge Skridsko & IBK kom alltså tvåa i PRB Slutspel B under Föreningspizzan Cup 2023.

Telge Skridsko & IBK kommer från Södertälje som ligger ungefär 120 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Södertälje kommer också två andra klubbar (FBI Tullinge Ungdomsklubb och Huddinge IBS) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2023.

Hälsningar till Telge Skridsko & IBK