Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Kumla IBK PRD

Anmälningsnr: 2023
Kontaktperson: Peter Wernqvist Logga in
Primär tröjfärg: Blå
Ledare: Andreas Anvestam
Peter Wernqvist
Kumla IBK var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med ett lag i Pojkar Röd D (2009).

Förutom Kumla IBK spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd D (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Kumla IBK började i Grupp B tillsammans med Vallentuna IBK VIBk P09 1, Linköping IBK Ungdom P09:90 och Linköping IBK Ungdom P09/10 Hagby Södra.

Kumla IBK tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Linköping IBK Ungdom 08:88 med 1-3. I finalen slog Linköping IBK Ungdom 08:88 Vallentuna IBK VIBk P09 1 och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd D (2009).

Kumla IBK kommer från Örebro som ligger ungefär 220 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Örebro kommer också två andra klubbar (Ekeby IF och ÖSK ungdom) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2022.

4 matcher spelade

Hälsningar till Kumla IBK