Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Linköping IBK Ungdom PRD 08:88

Anmälningsnr: 2024
Kontaktperson: Sofia Gabrielsson Logga in
Primär tröjfärg: Svart
Ledare: Sofia Gabrielsson
Anna Borg
Fredric Harbrecht
Anders Kings
Daniel Dahlqvist
Stefan Örtengren
Guld! Vann hela Slutspel A! Grattis!
2:a flest gjorda mål per match bland lagen i PRD (4.8 st)
3:e flest gjorda mål bland alla lag (24 st)
Förutom de fyra Linköping IBK Ungdom-lagen spelade också 4 andra lag i Pojkar Röd D (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Linköping IBK Ungdom 08:88 började i Grupp A tillsammans med Vallentuna IBK VIBK P09 2, Hagfors Innebandysällskap och Linköping IBK Ungdom P09:93.

Linköping IBK Ungdom 08:88 tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Vallentuna IBK VIBk P09 1 med 5-2 i finalen. Linköping IBK Ungdom 08:88 vann alltså Slutspel A i Pojkar Röd D (2009) under Föreningspizzan Cup 2022.

Linköping IBK Ungdom deltog även i Pojkar Röd E (2008-2009) under Föreningspizzan Cup 2021. Då hamnade de på andra plats i Slutspel A efter att de förlorat finalen mot Vallentuna Ungdom IBK ibk med 1-2.

Hälsningar till Linköping IBK Ungdom