Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

ÖSK ungdom PRA

Anmälningsnr: 2035
Kontaktperson: Jesper Håkansson Logga in
Primär tröjfärg: Vit
Ledare: Jesper Håkansson
Tomas Lagerlöf
Claes Utter
Christian Erhard
Guld! Vann hela Slutspel A! Grattis!
Flest gjorda mål per match bland lagen i PRA (5.0 st)
2:a flest gjorda mål bland alla lag (25 st)
ÖSK ungdom var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med ett lag i Pojkar Röd A (2006).

Förutom ÖSK ungdom spelade också 3 andra lag i Pojkar Röd A (2006).

ÖSK ungdom tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp A. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Bergs IK med 4-2 i finalen. ÖSK ungdom vann alltså Slutspel A i Pojkar Röd A (2006) under Föreningspizzan Cup 2022.

ÖSK ungdom kommer från Örebro som ligger ungefär 220 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Örebro kommer också två andra klubbar (Ekeby IF och Kumla IBK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2022.

Hälsningar till ÖSK ungdom