Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2020. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Salems IF HJ/PRA PRA

Anmälningsnr: 2011
Kontaktperson: Patrik Hamberg
Primär tröjfärg: Lila
Sekundär tröjfärg: Svart
Ledare: Patrik Hamberg
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel B
3:e flest gjorda mål per match bland lagen i HJ/PRA (2.8 st)
3:e flest gjorda mål bland lagen i HJ/PRA (14 st)
Salems IF var en av 39 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2020. De deltog med ett lag i HJ/Röd A.

Förutom Salems IF spelade också 7 andra lag i HJ/Röd A. De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Salems IF PRA började i Grupp A tillsammans med IBF Ludvika PRA, Linköping IBK Ungdom HJ Lag Vit och Linköping IBK Ungdom HJ Grå.

Salems IF PRA tog sig vidare till Slutspel B efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot IBF Ludvika PRA med 0-7. Salems IF PRA kom alltså tvåa i HJ/PRA Slutspel B under Föreningspizzan Cup 2020.

Salems kommer från Rönninge som ligger ungefär 110 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Rönninge kommer också tre andra klubbar (Sköndals IK, Högalids IF och Silverdals IF) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2020.

Hälsningar till Salems IF