Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2020. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Hovslätts IK PRB

Anmälningsnr: 2003
Kontaktperson: Anders Gezelius
Primär tröjfärg: Röd
Ledare: Anders Gezelius
Gustav Jarnegren
Hovslätts IK var en av 39 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2020. De deltog med ett lag i Pojkar Röd B (2005-2006).

Förutom Hovslätts IK spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd B (2005-2006). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Hovslätts IK började i Grupp B tillsammans med Linköping IBK Ungdom Utveckling Vit, Bergs IK och Högalids IF.

Hovslätts IK tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Ledberg innebandy med 1-3. I finalen slog Bergs IK Ledberg innebandy och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd B (2005-2006).

Hovslätts kommer från Jönköping som ligger ungefär 370 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Utöver Hovslätts IK, kommer också klubben KFUM Jönköping från området kring Jönköping.

Hälsningar till Hovslätts IK