Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2020. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Ledberg innebandy PRB

Anmälningsnr: 2026
Kontaktperson: Andreas Schylander
Primär tröjfärg: Grön
Ledare: Andreas Schylander
Sam Pettersson
Pierre Ståhl
Jonas Jacobsson
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel A
3:e flest gjorda mål per match bland lagen i PRB (2.6 st)
3:e flest gjorda mål bland lagen i PRB (13 st)
Ledberg innebandy var en av 39 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2020. De deltog med ett lag i Pojkar Röd B (2005-2006).

Förutom Ledberg innebandy spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd B (2005-2006). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Ledberg innebandy började i Grupp A tillsammans med IBK Kungälv, Linköping IBK Ungdom Utveckling Svart och Katrineholms IBK.

Ledberg innebandy tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot Bergs IK med 0-3. Ledberg innebandy kom alltså tvåa i PRB Slutspel A under Föreningspizzan Cup 2020.

Ledberg innebandy kommer från Linköping som ligger ungefär 260 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Linköping kommer också 8 andra klubbar (Linköping P12/22 Södra, Linköping IBK Ungdom, Ledberg IBF, Svinstadsjöns IF, Hjulsbro IK, Ekängens IF, Bergs IK och LIBK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2020.

Hälsningar till Ledberg innebandy