Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2020. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Högalids IF PRB

Anmälningsnr: 2021
Kontaktperson: Henrik Reuterskiöld
Primär tröjfärg: Vit
Ledare: Henrik Reuterskiöld
Jesper Olsson
Magnus Kilger
Högalids IF var en av 39 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2020. De deltog med ett lag i Pojkar Röd B (2005-2006).

Förutom Högalids IF spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd B (2005-2006). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Högalids IF började i Grupp B tillsammans med Linköping IBK Ungdom Utveckling Vit, Bergs IK och Hovslätts IK.

Högalids IF tog sig vidare till Slutspel B efter att ha hamnat på 4:e plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot IBK Kungälv med 2-3. I finalen slog Linköping IBK Ungdom Utveckling Vit IBK Kungälv och vann därmed hela Slutspel B i Pojkar Röd B (2005-2006).

Högalids kommer från stockholm som ligger ungefär 97 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring stockholm kommer också tre andra klubbar (Salems IF, Sköndals IK och Silverdals IF) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2020.

Hälsningar till Högalids IF