Fagerhult Habo IB PRC

Jesper Axell
Magnus Svensson
Pär Sundqvist
3:e flest gjorda mål per match bland lagen i PRC (4.4 st)
Fagerhult Habo IB var en av 28 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2023. De deltog med ett lag i Pojkar Röd C (2009).

Förutom Fagerhult Habo IB spelade också 9 andra lag i Pojkar Röd C (2009). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Fagerhult Habo IB började i Grupp A tillsammans med ÖSK Ungdom, FBI Tullinge Ungdomsklubb, Linköping IBK Ungdom P09/10 Hagby Södra och Linköping IBK Ungdom P09:90 1.

Fagerhult Habo IB tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot FBC Kalmarsund Ungdom med 0-3. I finalen slog FBC Kalmarsund Ungdom FBI Tullinge Ungdomsklubb och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd C (2009).

Fagerhult Habo IB kommer från Habo som ligger ungefär 360 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Utöver Fagerhult Habo IB, kommer också klubben Jönköpings IK från området kring Habo.

Hälsningar till Fagerhult Habo IB