Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

KFUM Jönköping PRE

Anmälningsnr: 2017
Kontaktperson: Pär Alderhammar Logga in
Primär tröjfärg: Röd
Ledare: Pär Alderhammar
Magnus Karlström
Mats Hafström
Magnus Lindholm
2:a flest gjorda mål per match bland alla lag (6.5 st)
Flest gjorda mål bland alla lag (26 st)
KFUM Jönköping var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med ett lag i Pojkar Röd E (2010).

Förutom KFUM Jönköping spelade också 5 andra lag i Pojkar Röd E (2010). De var uppdelade i 2 olika grupper, varav KFUM Jönköping började i Grupp B tillsammans med IBF Linköping och FBC Kalmarsund Ungdom.

KFUM Jönköping deltog även i Pojkar Röd F (2009-2010) under Föreningspizzan Cup 2021. Då tog de sig till Semifinal i Slutspel A, men förlorade den mot FBC Kalmarsund Ungdom -09 med 1-2.

KFUM Jönköping kommer från  Jönköping som ligger ungefär 360 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Utöver KFUM Jönköping, kommer också klubben Gränna AIS från området kring  Jönköping.

Hälsningar till KFUM Jönköping