Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2021. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Bergs IK PR A/B

Anmälningsnr: 2053
Kontaktperson: Navid Khan Logga in
Primär tröjfärg: Gul
Ledare: Navid Khan
Thomas Gotenstam
Magnus Nilsson
Anton Fritzsche
Silvermedalj för andraplatsen i Slutspel A
2:a flest gjorda mål bland lagen i PR A/B (14 st)
Bergs IK var en av 27 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2021. De deltog med ett lag i Pojkar Röd A/B.

Förutom Bergs IK spelade också 8 andra lag i Pojkar Röd A/B. De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Bergs IK började i Grupp A tillsammans med FC Helsingborg, Linköping IBK Ungdom och Hässelby SK IBK 1.

Bergs IK tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Väl i slutspelet tog de sig hela vägen till finalen, men förlorade den mot FC Helsingborg med 1-2. Bergs IK kom alltså tvåa i PR A/B Slutspel A under Föreningspizzan Cup 2021.

Bergs IK deltog även i Pojkar Röd B (2005-2006) under Föreningspizzan Cup 2020. Då vann de hela Slutspel A efter att ha slagit Ledberg innebandy i finalen med 3-0.

Bergs kommer från Vreta kloster som ligger ungefär 250 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Vreta kloster kommer också sex andra klubbar (Ledberg, IBF Linköping, LIBK, Linköping IBK Ungdom, Linköping IBK Ungdom 07:75 och Linköping P12/22 Södra) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2021.

Hälsningar till Bergs IK