Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2021. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Linköping IBK Ungdom PR A/B Utv_svart

Anmälningsnr: 2021
Kontaktperson: Daniel Henriksson Logga in
Primär tröjfärg: Svart
Sekundär tröjfärg: Vit
Ledare: Ann-Louise Härold Öhrn
Daniel Henriksson
Per Kinberg
Förutom de två Linköping IBK Ungdom-lagen spelade också 7 andra lag i Pojkar Röd A/B. De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Linköping IBK Ungdom Utv_svart började i Grupp B tillsammans med Katrineholms Ibf, Hässelby SK IBK 2 och KFUM Jönköping P06.

Linköping IBK Ungdom Utv_svart tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp B. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot FC Helsingborg med 0-4. I finalen slog FC Helsingborg Bergs IK och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd A/B.

Linköping IBK Ungdom deltog även i Pojkar Röd B (2005-2006) under Föreningspizzan Cup 2020. Då vann de hela Slutspel B efter att ha slagit IBK Kungälv i finalen med 3-0.

Hälsningar till Linköping IBK Ungdom