Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Linköpings IBS Herr/HJ

Anmälningsnr: 2045
Kontaktperson: Johan Lindskog Logga in
Primär tröjfärg: Svart
3:e flest gjorda mål per match bland lagen i Herr/HJ (2.0 st)
3:e flest gjorda mål bland lagen i Herr/HJ (6 st)
Linköpings IBS var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med ett lag i Herr/Herrjunior .

Förutom Linköpings IBS spelade också 2 andra lag i Herr/Herrjunior .

Linköpings IBS tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 3:e plats i Grupp A. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Linköping IBK Ungdom HJ A med 0-5. I finalen slog Tyresö Trollbäcken IBK Linköping IBK Ungdom HJ A och vann därmed hela Slutspel A i Herr/Herrjunior .

Linköpings IBS kommer från Linköping som ligger ungefär 260 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Linköping kommer också 7 andra klubbar (IBF Linköping, Linköping IBK Ungdom, Ledberg Innebandy, Bergs IK, Ekängens IF, Vidingsjö Moif och Solfjäderstaden IBK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2022.

Hälsningar till Linköpings IBS