Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Bergs IK

Medals 2022:
(Slutspel A)
2020: 1
2021: 1
Bergs IK var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med totalt tre lag i Pojkar Röd E (2010), Pojkar Röd B (2007) respektive Pojkar Röd A (2006). Två lag tog sig till Final i Slutspel A; Pojkar Röd B (2007) vann över CL98IC med 1-0 men Pojkar Röd A (2006) förlorade mot ÖSK ungdommed 2-4.

Bergs IK har dessutom spelat i Föreningspizzan Cup tidigare. Under Föreningspizzan Cup 2021 hade Bergs ett lag som spelade i Pojkar Röd A/B. Då tog sig laget i Pojkar Röd A/B till Finalen i Slutspel A, men förlorade den mot FC Helsingborg med 1-2.

Bergs kommer från Ljungsbro som ligger ungefär 250 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Ljungsbro kommer också 7 andra klubbar (IBF Linköping, Linköpings IBS, Linköping IBK Ungdom, Ledberg Innebandy, Ekängens IF, Vidingsjö Moif och Solfjäderstaden IBK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2022.

Hälsningar till Bergs IK