Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2021. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2024 här.

Vallentuna Ungdom IBK PRE ibk

Anmälningsnr: 2002
Kontaktperson: Mikael Guilotte Logga in
Primär tröjfärg: Svart
Ledare: Mikael Guilotte
Henrik Einarsson
Olof Larsson
Roger Sundin
Johan Wanngård
Guld! Vann hela Slutspel A! Grattis!
3:e flest gjorda mål bland lagen i PRE (31 st)
Vallentuna Ungdom IBK var en av 27 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2021. De deltog med ett lag i Pojkar Röd E (2008-2009).

Förutom Vallentuna Ungdom IBK spelade också 5 andra lag i Pojkar Röd E (2008-2009).

Vallentuna Ungdom IBK ibk tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp A. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Linköping IBK Ungdom 08:86 med 2-1 i finalen. Vallentuna Ungdom IBK ibk vann alltså Slutspel A i Pojkar Röd E (2008-2009) under Föreningspizzan Cup 2021.

Vallentuna Ungdom IBK kommer från Vallentuna som ligger ungefär 190 km från Linköping, där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Vallentuna kommer också tre andra klubbar (Hässelby SK IBK, Vallentuna IBK och Väsby AIK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2021.

Hälsningar till Vallentuna Ungdom IBK