Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2021. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Vallentuna Ungdom IBK PRE ibk

Anmälningsnr: 2002
Kontaktperson: Mikael Guilotte Logga in
Primär tröjfärg: Svart
Ledare: Mikael Guilotte
Henrik Einarsson
Olof Larsson
Roger Sundin
Johan Wanngård
Guld! Vann hela Slutspel A! Grattis!
3:e flest gjorda mål bland lagen i PRE (31 st)
Vallentuna Ungdom IBK var en av 27 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2021. De deltog med ett lag i Pojkar Röd E (2008-2009).

Förutom Vallentuna Ungdom IBK spelade också 5 andra lag i Pojkar Röd E (2008-2009).

Vallentuna Ungdom IBK ibk tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 2:a plats i Grupp A. Väl där säkrade de en förstaplats i slutspelet efter att ha slagit Linköping IBK Ungdom 08:86 med 2-1 i finalen. Vallentuna Ungdom IBK ibk vann alltså Slutspel A i Pojkar Röd E (2008-2009) under Föreningspizzan Cup 2021.

Vallentuna Ungdom IBK kommer från Vallentuna som ligger ungefär 72 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Vallentuna kommer också tre andra klubbar (Hässelby SK IBK, Vallentuna IBK och Väsby AIK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2021.

Hälsningar till Vallentuna Ungdom IBK