Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2021. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

Mesta IBK 07 PR C/D

Anmälningsnr: 2046
Kontaktperson: Lena Widegren Logga in
Primär tröjfärg: Svart
Sekundär tröjfärg: Svart
Ledare: Lena Widegren
Petra Andersson
Per Fredriksson
Mesta IBK 07 var en av 27 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2021. De deltog med ett lag i Pojkar Röd C/D.

Förutom Mesta IBK 07 spelade också 8 andra lag i Pojkar Röd C/D. De var uppdelade i 2 olika grupper, varav Mesta IBK 07 började i Grupp A tillsammans med IBK Bergum 1, Linköping IBK Ungdom Libk 07:71 och Linköping IBK Ungdom P07:77 svart.

Mesta IBK 07 tog sig vidare till Slutspel A efter att ha hamnat på 1:a plats i Grupp A. Därefter tog de sig till Semifinal, men förlorade den mot Linköping IBK Ungdom P07:77 vit med 0-5. I finalen slog Linköping IBK Ungdom Libk 07:71 Linköping IBK Ungdom P07:77 vit och vann därmed hela Slutspel A i Pojkar Röd C/D.

Mesta IBK 07 kommer från Eskilstuna som ligger ungefär 150 km från , där Föreningspizzan Cup spelas.

Hälsningar till Mesta IBK 07