Jönköpings IK Utveckling HJ/Röd A

Primär tröjfärg: Röd
Sekundär tröjfärg: Vit
Ledare: Björn Blomqvist
Jönköpings IK Utveckling är en av 38 klubbar från Sverige som har lag som kommer spela under Föreningspizzan Cup 2024. De kommer delta med ett lag i Herrjunior/Röd A.

Förutom Jönköpings IK Utveckling kommer också 7 andra lag spela i Herrjunior/Röd A. De är uppdelade i 2 olika grupper, varav Jönköpings IK Utveckling börjar i Grupp B tillsammans med Linköping IBK Ungdom U16, Linköping IBK Ungdom P08:88 och Skälby/Tillberga Västerås.

Jönköpings Utveckling kommer från Jönköping som ligger ungefär 110 km från Linköping, där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring Jönköping kommer också tre andra klubbar (Fagerhult Habo IB, KFUM Jönköping och Månsarp IBK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2024.

Hälsningar till Jönköpings IK Utveckling