Ekängens IF

Ekängens IF är en av 38 klubbar från Sverige som har lag som kommer spela under Föreningspizzan Cup 2024.

Ekängens IF har dessutom spelat i Föreningspizzan Cup tidigare. Under Föreningspizzan Cup 2023 hade Ekängens två lag som spelade i Pojkar Blå B (2013) respektive Pojkar Röd D (2010). Då tog sig laget i Pojkar Röd D (2010) till 1/4 Finalen i Slutspel B, men förlorade den mot Jönköpings IK 2 med 1-2.

Ekängens kommer från  Linköping som ligger ungefär 6 km från Linköping, där Föreningspizzan Cup spelas. Från området kring  Linköping kommer också 8 andra klubbar (Vidingsjö Moif, Ledberg IBF, IBF Linköping, Linköping IBK Ungdom, IBK Åtvidaberg, Bergs IK, Rimforsa IF och Hjulsbro IK) som kommer att delta i Föreningspizzan Cup 2024.

Hälsningar till Ekängens IF