Detta är resultaten från Föreningspizzan Cup 2022. Se de senaste resultaten från Föreningspizzan Cup 2023 här.

FBC Kalmarsund Ungdom

Medals 2022:
(Slutspel A)
2023: 1
2021: 1
FBC Kalmarsund Ungdom var en av 26 klubbar från Sverige som hade lag som spelade under Föreningspizzan Cup 2022. De deltog med totalt tre lag i Pojkar Blå A (2011) respektive Pojkar Röd E (2010). Då tog sig laget i Pojkar Röd E (2010) till Semifinalen i Slutspel A mot Vallentuna IBK Röd och vann den med 4-2.

FBC Kalmarsund Ungdom har dessutom spelat i Föreningspizzan Cup tidigare. Under Föreningspizzan Cup 2021 hade FBC Kalmarsund Ungdom tre lag som spelade i Pojkar Blå A/B respektive Pojkar Röd F (2009-2010). Då tog sig laget i Pojkar Röd F (2009-2010) till Finalen i Slutspel A, men förlorade den mot Växjö IBK U med 1-4.

FBC Kalmarsund Ungdom kommer från Färjestaden som ligger ungefär 410 km från , där Föreningspizzan Cup spelas. Utöver FBC Kalmarsund Ungdom, kommer också klubben CL98IC från området kring Färjestaden.

Hälsningar till FBC Kalmarsund Ungdom